Quantcast
Browse latest Browse all 55

Ferieuka: CUBA

$

14 mars: Dro avgårde fra hotellet her i Mexico 7 tiden om morgenen, det var en litt trøtt gjeng som satte seg inn i taxien på vei til flyplassen i Huatulco. Etter 1 1/2 times kjøring kom vi fram til Huatulco, en veldig liten flyplass. Flyet vårt videre til Mexico city gikk i 10-11 tiden, og var i Mexico city allerede etter en time. Der ble det litt shopping på tax free (nye nikesko til 600 kr, koster 1300 i Norge og litt sminke) før vi endelig satte oss på flyet til Havana, Cuba. Da vi kom til Havana var det som om vi reiste 30-40 år tilbake i tid. Flyplassen var gammel, ingen doring på doene og alle bilene var gamle. Måtte ta taxi i 2 timer før vi endelig kom fram til Hotel Palma Real i Varadero rundt midnatt. Vi var vandt til 30 grader ++ så å komme fram til 20 grader var utrolig kaldt. Ingen hadde fortalt oss at det var vintertid i Cuba..

15 mars: Været var ikke så fint, men skinte opp senere på dagen så jeg og Maria brukte dagen på å gå litt rundt å se, før vi la oss ved bassengkanten noen timer. Var litt kaldt for oss, så varte ikke lenge før vi tok en taxi til et kjøpesenter. Kan ikke akkurat skryte av shoppinga i Cuba. Kjøpte bare suvernirer og en tykk genser. Føles ut som Cuba lever i sin egen verden.

Taxien vi tok til "kjøpesenteret".

16 mars: Denne dagen dro vi inn til Havana, Kristin, Hedda, Nina og Maria hadde fått ordnet en bra deal med en taxi som skulle kjøre alle oss 7 jentene frem og tilbake til Havana + guide oss rundt om kring i det nye Havana og i gamlebyen. I den nyere delen var det for det meste bygninger og hoteller, mens i gamlebyen var det små søte cafeer, restauranter, butikker og et marked. Spiste på en cubansk restaurant, alle var kjempe sultne, men lenge siden jeg har vært så skuffet over maten.. Kylling med fult av bein og lite smak i maten. Men slik er cubansk mat. Hele oppholdet vårt levde vi på egg og pizza.. Og for og ikke glemme sandwich og burger til nattmat! Savnet maten her i Mexico hver time omtrent. De cubanske guttene var veldig pågående, egentlig veldig ekkelt. Fulgte etter oss til taxien vår, stod og kysset på ruta og sprang etter bilen da vi kjørte.. Også rundt om i gatene skulle folk ha penger for absolutt alt. Tok du bilder av det, skulle den og den ha penger, tok du bilde av noe annet skulle man ha penger for det.. Veldig irriterende, men fikk beskjed om at vi ikke skulle gi de noen penger av guiden vår. En veldig sliten gjeng reiste tilbake til hotellet i 4 tiden, før vi testet drinkene i baren på hotellet senere på kvelden.

Det nye Havana.

Gjengen samlet: meg, Maria, Nina, Madeleine, Karianne, Hedda og Kristin!

Kommer flere bilder fra Havana i morgen eller noe!

17 mars: Stod opp tidlig i håp om å få litt farge på kroppen, siden solen skinte som bare det utenfor rommet. La oss ved bassengkanten, der vi ble kjent med noen kjempe hyggelige canadiske gutter. Testet ut drinkene i bassengbaren, og for noen av oss ble det litt for mange drinker.. Hadde det kjempe morsomt, spilte volleyball i bassenget og danset ved bassengkanten!

18 mars: Brukte denne dagen til å teste ut stranden, og jeg har aldri sett så blått hav før! Var så fint, og ingen bølger. ENDELIG kunne vi svømme i havet i stedet for å bare stå inn ved land. Jeg, Maria, Kristin, Hedda og Nina lånte oss en pedalbåt og tråkket oss utover i vannet. Veldig deilig.

Stranda nedenfor hotellet.

Nina :)

Hedda :)

Kristin :)

19 mars: Våknet opp tidlig, kledde på meg bikini og skulle akkurat til å smøre meg inn med solkrem da jeg så været ute. Regn og overskyet? Akkurat som en norsk sommer. Gjorde egentlig ingenting denne dagen, annet enn å spise og sove. Prøvde å finne internett rundt omkring, men virker som cubanere ikke vet hva internett er. Spurte noen etter internett, vi gikk inn der det tydeligvis skulle være og det som stod der var noen PC-er, men ikke noe internett. Reserverte bord på den cubanske restauranten på hotellet, og det vi fikk var rosa kylling.. Så gikk til pizza restauranten og spiste smakløs pizza.

20 mars: Siste dag før avreise, så denne dagen stod vi opp tidlig, og la oss på stranda. Lå og stekte hele dagen før vi fikset oss, klare til å teste ut den kinesiske restauranten. De fleste bestilte kylling i karri, men nok en gang fikk vi rosa kylling. SÅ utrolig skuffende over maten på et hotell tror jeg aldri jeg har vært. Siden det var siste kveld dro vi ut på klubben som hørte til hotellet, der de canadiske guttene vi hadde blitt kjent med spanderte absolutt alt. Drakk vi opp drikken vår, var det kjappe til å hente ny. Utrolig snille folk!

21 mars: Da var det klart for hjemreisen til Puerto Escondido, og jeg tror alle gledet seg til å komme ?hjem? igjen. Spesielt til maten. Da vi skulle dra, ventet de var Canada ved resepsjonen for å si hade til oss. De sa vi hadde gjort oppholdet deres topp, og ville ikke at vi skulle dra siden de skulle være 2 dager lengre enn oss.

Viewing all articles
Browse latest Browse all 55

Latest Images

Pangarap Quotes

Vimeo 10.7.0 by Vimeo.com, Inc.

HANGAD

MAKAKAALAM

Doodle Jump 3.11.30 by Lima Sky LLC

Trending Articles

Gwapo Quotes : Babaero Quotes

Dino Rey para colorear

Girasoles para colorear

Dibujos de animales para imprimir

Renos para colorear

Dromedario para colorear

Love Quotes Tagalog

Mga Patama Quotes at Pamatay Banat Quotes

RE: Mutton Pies (mely)

El Vibora (1971) by Francisco V. Coching and Federico C. Javinal

Latest Images

Pangarap Quotes

Vimeo 10.7.0 by Vimeo.com, Inc.